Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 28, 2009

Trip to JB...

Like I said in my last entri ..abah ade plan nak turun ke JB ..and it happen to be last Saturday .. so pagi sabtu tu kami sume bgn awal ...semalam lagi abah dah remind sumer org yg kami akan bertolak paling lewat dalam kul 8…mule2 aku ingat cume famili aku ngan uncle jer yg pegi ..rupe2nyer pagi tu aku dapat surprise from derang..rupe2nyer kezen aku yana and maklang aku ikut sekali ..so 3 keter la yg convoy ke JB aritu …

Bfore memulakan perjalanan ke JB, kteorang berhenti bfast kat Kg.Sijangkang and singgah petronas utk isi minyak..sambil tu beli kudapan utk mkn2 dalam keter …abah n yana pump taya ..bler sumer dh setel baru kterorg masuk hiway ke JB …all the way kami singgah kejap kat senawang & pagoh utk rehat ..angah sempat lagi beli handbag comel maser kami berhenti di pagoh …

Kami sampai di tol Kempas dlm kul 12.30..then dier lead famili aku ke rumah dier kat Taman Desa Jaya…ramainyer org kat umah dier ..segan la plak rasernyer ..lepas salam2 ngan famili dier …kami makan nasi briyani johor ..sangatla sedap ..mak angkat dier la yg masak ..menu aritu pun we all yg decide together since abah mmg suker nasi briyani …dlm kul 2.30 cmtu kami beransur n singgah kejap kat danga bay ..alang2 sampai kat JB cam rugi plak tak singgah danga bay kan ..lagi pun abah sajer bawak derang jalan2 ..takder aper2 sgt kat danga bay ..we all just jalan2 and amek gamba ...lagi pun time tu sangat la teriknye matahari ..dah name persisiran pantai ..mmg la sangat panas..dlm kul 3.30 baru kter org gerak ke Melaka plak …abah nak beli tikar mengkuang kat bandar hilir …

Kami sampai kat Ayer Keroh dlm kul 7.30 ..sempat sesat lagi sbb abah silap jalan nak g bandar hilir .. sampai kat bandar hilir kterorg naik menara taming sari and jalan2 kat bazaar dataran pahlawan ..mmg sangat teruja bler masuk bazar dataran pahlawan tu ….mcm2 outlet ader …haihh..kalo ader duit ni maunyer aku gler nak g shoping ..abah beli 2 tikar mengkuang and 1 tudung saji kat heritage bazaar..adik2 aku plak sempat beli jam tangan ..aku tgk jer ler…maser kat heritage bazar tu aku ader nampak bekas2 kecik yg sgt sesuai utk letak bunga rampai for hantaran ..auntie ckp kalo aku nak.. btau jer dier ..dier nak sponsor ..hehe..blom lagi la auntie ..lamer lagi kut ..pastu ader la jugak dulang utk letak barang hantaran ..harga ader la dlm rm30 satu ..mak aih ..kalo beli utk 9 dulang ..mau nyer kene rm270 utk dulang jer tu …mahal gler …a big No No for that …. lepas dinner baru la kterorg gerak balik ke klang …sampai umah dlm kul 2 pagi ..penat gler…

oopss ..about dinner …kterorg makan kat fudkot area bazar tu jugak ..ader one stall ni mmg nampak exclusif ..sbb yg masaknyer chef..so we all order from him ..air tangan dier mmg sangat sedap …lepas ni kalo singgah melaka lagi ..mmg situ la tempat aku nak makan …

budak kl

2 comments:

  1. hi there.. :) cutenya budak kl & budak jb, couple la ni sama2 tulis blog?

    baru sempat nak tinggal komen.. wah bestnya pegi jumpa family bakal mertua.. hehe.. tapi nervous tu mesti ada kan..

    dah risik kan, soalan maut : agak2 bila tunang.. :) hehe..

    ReplyDelete
  2. alamk susah la nak jawab tu ..insyaAllah dlm few months lagi kut ..congrates to u nurul ...blk jer from induction i terus browse ur blog to know wut's ur status now..i'm happi for u ..

    ReplyDelete