Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 17, 2009

Ke Arah Itu..

“pakcik.. saya ada hajat besor ni”…. tu lah ayat paling degil skali nak kluar dari mulut aku ni. Ha.. lepah tu apa lagi.. diserangnya aku dengan soalan bertubi-tubi. Soalan maut beb. Kenapa?? macam mana?? sanggup ker?? dan banyak lagi.. mungkin perkara ni samer je kot berlaku kat jejaka mcm aku ni. Almaklumlah nak take over hak penjagaan.. tu yg kena filter dulu tu..
tapi apa yang aku rasa hari ni… ok lah berbanding sebelum2 ni. Biasanya kalu nak jumpa abah dia ni… blum smpai umah lagi jantung aku dah dung..dang…dung.. dang.. Dah smp satu tahap dah tak berirama langsung degupan dia. Hari ni aku cukup tenang. Harap2 lepah ni terus mcm ni…. dari segi perbincangan 8 mata (aku dan dia, mama dia, abah dia(yang ni sebut betul2 skit eh)…. semuanya ok tak der aper yg pelik2 yer tak syg…

niat hati nak berbuka ngan dia ni.. tapi disebabkn perkara lain terpaksalah aku korbankan nak buka ngan dia…nak lepah kan rindu benornya… tapi ok lah dapat tengok dan berbual kejap dgn dia jadilah.. yang penting aku dapat makan kuey teow yg dia masak… mantap beb ajiiiip.. gemuk lah aku lepah ni… ini pujian ihklas dari hati tau bukan penyedap hati…hehehe…
masa dlm perjalanan ke jb tadi aku ter pikir… tak sangka plak aku leh buat semua ni… biasalah aku nikan pemalu, penyegan dan seangkatannyalah… senyum memanjang aku….. dan tetibe plak air mata aku mengalir…. sikit jer tapi.. biler terpikir kekuasaan ALLAH.. mempermudahkan perkara di luar jangka… sukar untuk diberi tahu tapi boleh dibuktikan… tapi kena yakin.

kesimpulannya(ciplak ayat abah dia) semuanya berjalan lancar…. apa yang berlaku semua ni ada hikmah dia… tapi bukan bermaksud rintangan dan dugaan aku dah abis…. aku hanya serah kepada ALLAH dan mintak dipermudahkan segalanya…. kalu terbatuk skit2 tak per lah…. yang penting pada aku… kita ihklas ingin KE ARAH ITU.

budak jb

No comments:

Post a Comment