Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 23, 2009

My Veri First Ring ...

Pagi2 lagi aku dah bangun ..arini famili dier datang nak beri cincin tanda ..arini jugak buat pertama kalinyer aku bertemu muka ngan mak and abah dier..alhamdulillah perasaan aku sangat tenang ..cumer kelam kabut nak tolong mama sediakan makanan ...dari malam semalam mama duk pening nak jamu aper famili dier ...maklumla ..kalo diikutkan budaya famili kami mmg sangat berbeza walaupun turn back to asal usul nenek moyang kami ni samer ..at last bler masuk tesco mama cam dah dapat idea nk masak aper ..asam pedas, lemak gori (nangka), kubis goreng n sup ayam special for her lil' sister..

Mula2 ingat majlis ni nak di buat antara famili aku ngan dier jer ..but then pakcik makcik aku blah mama sumer pakat nak dtg arini plak ..langsung kene la diberitahu sumernyer pasal majlis risik ni ..adushh..bertubi2 soklan "naper tak btau awal2" singgah kat telinga aku ni ..aku hanya mampu senyum jer ..sbb lagi pun hanya merisik and sesi berkenal2 antara famili jer ...tak sangka plak derang nak join skali kan ..sumernyer dah kecoh ..esp. mak lang ..siap tanyer cukup tak bahan2 nak jamu famili dier ..siap p tolong carikan mee kuning lagi ..utk buat mee kari ..tp tu la ...rayer tahun ni kedai sumer cuti pjg ..rayer ke3 pon masih lagi tak dapat beli sbb stok mee kat kedai dah habis ..hehe..

Dalam kul 1 cmtu famili dier sampai ..masing2 nampak kekok jer ..sbb pertama kali jumper kan ..tp saye sgt sker ..budaya kg. tu agak terasa jugak..beser la ..lepas salam mak de ngan mak dier ..sayer la yg kene hidang makanan ..sendukkan nasi ..tuangkan air ...nasib baik la tgn ni tak menggigil sangat ..

Lepas famili dier habis makan ..baru la mak de die suarakan hajat dier datang jumper famili aku ..mak dier pon kuarkan cincin then sarungkan kat tangan aku ..yg kelaka nyer aksi sarung cincin kene buat byk kali semata2 nak amek gamba ..malunyer ...naik segan aku ngan famili dier ..nasib baikla mak dier sporting ..hehe..sebelum balik sempat plak mak dier bg duit rayer kat kezen2 kecik aku ..sonok betul derang ..tp yg paling sonok adik aku yg bongsu tu la ..dier pon dpt duit rayer jugak walaupun dah besar pjg ..nasib baik belaja lagi ..

Selesai jer majlis tu ..masing2 dah tanyer ..tarikh tunangnyer bler n sempat 'sound' aku suh btau awal2 ..hehe..masing2 mula la bagi idea2 bernas derang tuh ..mak lang dah volunteer nak masak ..kak qia plak suggest kawan dier utk package baju pengantin n make up ..pastu ader jugak dah berangan nak letak pelamin ngan khemah tetamu kat maner ...adoiii..saper yg nak kawen ni ...abang yus yg dulu senyap pon dah pandai mengusik aku...dah penat nak buat muker merajuk sampai kak noli ikut join usik aku .. "along skang kene senyum jer..dah tak bley marah2 tau ..sat lagi hilang seri kat muka tu" ...sabarkan ajer laa

Petang ..abg abah ..pak lang aku plak sampai ..abah pun sampaikan berita tu kat pak lang..pastunyer sumer sibuk nak tgk gamba cik abang aku tu ..hehe..mcm beser soklan demi soklan aku kene jawab ...bab mengusik aku tu mmg tak tinggal la ...penat

Lepas arwah atok jual rumah and tanah dier..rumah aku ni la jadi tempat kaum keluarga aku lepak..suasana kg. tu mmg sangat terasa kat umah teluk aku tuh ..arini.. mimpi aper tah abang syari aku nk makan ikan bakar ..lepas drop mak lang n acik ..abg syari, qori n adik aku anas pegi cari ikan n arang nak buat ikan bakar ...syok jugak makan ikan bakar bler dah ramai camni ..dah tak larat nak makan ketupat nasi and rendang ...malamnyer plak ader bday party ain kat umah uncle ...this time makan ayam panggang plak sbb auntie buat bbq ..penuh dah perut ni ngan makanan...

Aku harap our baby step ni will end up with happy ending and last everafter..dan diberkati Dia ..Amin

budak kl
22.09.2009

No comments:

Post a Comment