Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 23, 2010

My Bridal Boutique Hunting ....

I start my boutique hunting after he had confirm our solemnization date...and for the very first time he stayed overnight at my famili house due to my mom request ...she said she wants to know him dgn lebih rapat ...I still remembered the moment my dad told me about my mom special request I am so surprise ..rase pelik pun ade...when I told him die pun ade rase reluctant ngan my mom punye request ..sometimes I think my mom ni so unpredictable ...but everything turns out well...seronok tengok my dad and dia berborak rancak ...ade juga teman my dad untuk borak... tak boleh lupa bile I masak bihun goreng masin for our breakfast...tapi dia and my sisters tetap makan sampai licin ...

Ingat tak ..in my previous entry I want my wedding to be in baby blue...so I ingat I nak pakai baby blue songket on my wedding day nanti ...with that in my mind my famili, dia and I start our mission around Shah Alam area...PKNS Shah Alam, Alam Sentral and SACC Mall...these places were very popular with it's wedding boutique ...that's what I know from Majalah Pengantin yang lately menjadi Majalah wajib beli bulan-bulan..

From one boutique to another ... I still couldn't find any ready made baby blue songket...most of them said if I really want to have that songket they can do it for me but I have to pay extra cost for that ....not really my favor to do so ..plus it's hard to find the kind of pelamin that I want ...most boutique offering package with old design pelamin ...my mom pun tak berape suka sangat ...so we just look around and get quotation first ...before we make our move to SACC mall...I saw this one small but exclusive boutique ...takut jugak nak masuk tanya sbb mesti price dier mahal ...bile masuk je boutique tu my famili like so excited tengok a dress in a grey tone and silver beading ...sangat cantik okay ...baju-baju die sangat cantik ...but I stick with my plan nak pakai baby blue songket so I ask the SA...they dont have ..kecewa lagi ...then she showed me the promotion package they have ...and I ask her what kind of pelamin dier offer ...lepas je she showed me I dah rase excited ..it's the kind that I want ...she said it is a new design and it comes with a fresh flower ...then I tanye die warna songket yang die ade ....then she showed me this white kebaya songket bunga tabur with lace ...sangat cantik okay ..she told me its new ..baru je siap ..baju lelaki pon tak siap lagi ....so if I take this promotion package i'll get new pelamin design comes with fresh flowers + new baju songket + mekap + fresh flower hand bouquet...so tempting ...but I let her know that I need a gurl to do my make-up then she said if I want then I have to book early sbb mekap artis pompuan tak ramai ....adusshhh kene balik pikir ni ...and revise my bajet back ...dah lari sangat ni if I want to book them sbb my mom want me to have salin-salin baju traditional la plak ....which I need to pay extra more sbb package yang die offer pun dah memang cukup-cukup my bajet ....

I dah rase malas nak jalan-jalan tgk boutique lagi...but my famili said they want to check SACC mall plak ....mane la tau kat situ ade boutique yang lagi best ke kan ...but we take a rest first and had our meal kat Kuew Teow Doli ...sedap !! ..kalo you all singgah kat Alam Sentral jangan lupe singgah ye ..they have gelas bapak also ...hee

Balik je rumah I terus tengok my bajet and draft option that I have with all boutique yang menjadi pilihan ...memang terlebih bajet ...so I seek approval from my CFO a.k.a my dad ..yeay!! lepas...so now I confirm nak amek:-

1. 3 baju persalinan - Masella Collection (they have baju persalinan yang cantik and cater for gurl bertudung like me)

2. Resepsi - Wazira Collection (New baju songket putih bunga tabur + New pelamin with fresh flower + Mekap + Fresh flower hand bouquet)

Then the next Monday I pergi lagi Alam Sentral and booked. Alhamdulillah legaa....next big thing catering and canopy .....

3 comments:

  1. hye dear...u nikah 1day awal dr i..hehe.
    boleh tak i taw waira collection mhl x..
    hee i slalu tkut nk masuk bridal dlm tu..mcm exclsive sgt.tkut xmmpu..

    ReplyDelete
  2. hye..actually baju die mmg mahal..tapi tu la cantik ..mase I pergi survey hari tu dier tgh promotion ..promotion dier sampai akhir bulan 5 ni rasenyer ...maybe u boleh g tanye kut ..no harm to ask kan ...kalo nak tanye detail bole emel me @ akudandia09@gmail.com....

    ReplyDelete
  3. hi dear..i baru sedar u takde org buatkan inai..i boleh buatkan with a cheap price and design cantik2 =)

    sms me at 0126298877 and masukla blog i;

    http://shabshenna.blogspot.com/

    ReplyDelete