Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 29, 2010

My Very First Trip to JB On My Own ...

Yes I am...tujuannye mahu menyempurnakan pencarian untuk belah si dia pula ... butik, canopy and baju for his family to wear ...

Misi mencari butik andaman tak la mencabar sangat ..tapi perjalanan nak sampai ke JB yg mencabar ...dah rase macam amazing race ...tp takder la race sangat sbb I stranded kat hentian Segamat .. Ya Allah ..hanya Dia je yang tau betapa resahnye hati ni selagi kaki ni tak sampai ke destinasi yang dituju ..yes ..my very first trip with keretapi Senandung Malam terhenti di Segamat and from Segamat kami diarahkan untuk naik bas pula ke Kluang ....hati ni dah tak keruan ... I should arrive at JB by 6.30 am tapi I sampai JB lebih kurang dalam kul 10 am...itupun si dia fetch me at Kluang station ..kalau tidak sure lambat lagi la I sampai kat JB tu ... badan I sangat penat sbb sepanjang perjalanan I tak leh tido even I amek coach yang ade katil ...after breakfast kat Machap I terus check in hotel ..then mandi ..then keluar balik carik butik

First we went to Butik Jendela Impian Mempelai ...he was interested to see them ..unfortunately takde jodoh ..they all sibuk pasang pelamin ..they only available on Saturday which we cant make it ...sebab I gi JB hanya untuk 2 hari ...Saturday dah balik ..lagi pun si dia shift pagi on that day ...before proceed to next butik we all singgah jap di Singgah Selalu for our lunch ...it's my family favourite spot if they went down to JB mase my sis studi kat Pasir Gudang dulu ...

Next we went to D'Pesona Bridal Boutique ... kami di sambut mesra oleh Kak Eazy (kalo tak silaplah name die ni ..hehe) ...si dia dah siap print out color palette for his side nye theme ...green like I mention before ... and I pun dah siap - siap carik baju macam mane I nak and what color ...and also contoh canopy set up that we want ...luckily it is all in one mag ...sampai - sampai je I showed her what we want for our "Bertandang" ...after few Q & A session ..it seems they can provide what we want for the day ...

baju - checked ,
pelamin - checked,
canopy - checked,
theme - checked,
make-up - checked,

tapi si dia tak terus confirm with them ..he want to think back ...lagi pun bajet ade la lari skit ...everything had extra charges as compared to the package price since we need some changes to the package a bit ...baju biasenye mase bertandang pakai songket or sumthing simple ..I plak berkenan VIP nyer baju sebab tu je suit with what we want plus majlis resepsi belah I dah pakai songket so this time I want something like lace dress to wear ...pelamin plak sebab we want them to do it bawah khemah tapi dalam package only give pelamin dalam rumah ..so dah lain price lagi ...his theme color gonna be something like this ...


    
{Shades of Green and Ivory}



Misi hari pertama di JB berakhir dengan dinner with his family ...kami singgah di Permas Jaya to tapau seafood untuk makan di rumah ...sangat kenyang plus mengantuk and badan yg sangat penat ...sampai mase berborak ngan his mother pun mate ni sangat berat rasenye nak bukak ..tapi di tahan jugak ...hehee...owhh lupe ..mase sampai di Permas Jaya I am so excited sebab the place is exactly like what I have imagine to have for our wedding photo shoot ...a wooden jetty macam kat kg. nelayan tu ...sayangnye i'm not gonna wear songket la ...kenapa la kat Klang takde tempat camni ...kalo tak sure it is a perfect picture like what I have in mind...

Misi hari kedua starts with Jakel ..misi mencari kain untuk baju his family and pengapit ... settled with green for his side and purple for my side ...yer ..baju his family for my side need to change to purple since majlis his side they gonna wear green ... change of plan already ..hehe...owhh ya ...since dress yang I pilih tu kene pakai corset which I dont prefer to wear it on my wedding ...I plan to make my own inner satin outfit to replace that corset which comes with the same tone of satin ..my dress gonna be in white lace with ivory satin ...setelah selesai urusan di Jakel we go back to D'Pesona to confirm our booking and do body measurement ...we ended the day with dinner in Hutan Bandar and jalan-jalan di Danga Bay ...heee..sangat syok ...

Even though I rase perjalanan ke JB sangat memenatkan tapi bile nampak si dia terus hilang sume penat ...hehee..it's gonna be another trip for final fitting but tobat rasenye nak naik train dah ...prefer to take a bus just like what I did when I return to KL on Saturday .... =)

So selesai another big thing ..next in line would be the doorgift ...masih mencari ape yang sesuai ...any idea ??

No comments:

Post a Comment