Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 14, 2010

Kisah Kanopi ...

I dah booked my wedding canopy about few months ago. How do I meet them? The story goes like this…

On a beautiful Saturday morning, as usual my family and I went to Pasar Pagi di Bt. 8, Si jangkang. It is a family routine whenever I spend my weekend at my parent’s house in Teluk Panglima Garang. On my way there, I had bumped into this beautiful blue and white canopy. It’s the color that attracted me, baby blue and white just like what I have in mind. I asked my dad to stop the car. I came out from the car and started taking pictures. But I don’t think it’s good enough just to have the picture so I memberanikan diri bertanya pada tuan rumah yang baru sahaja nak menikmati sarapan pagi. Pagi-pagi lagi I dah redah rumah orang semata-mata nak bertanyakan number phone syarikat canopy tu. Rase tak percaya pun ade gak I boleh buat camtu. Hehe..so dengan muka tak malu ni terus la bertanya. Nasib baik tuan rumah tu baik hati. Sanggup pergi cari balik bil just to get the number for me.

One of the aunties asked me what I want to do with the canopy. I explain to her my intention and she was happy to hear that. Die pon recommend kat I untuk ambil je syarikat canopy tu sebab dia memang famous kat area tu. Sempat lagi bitau I , anak-anak dia kahwin sume tempah dengan syarikat canopy tu. It’s a good sign I guess. Rupa-rupanye syarikat canopy tu dekat je dengan pasar pagi yang kami nak pergi ni. So I told my dad untuk terus gi tengok and ask for quotation right after pergi pasar.

Okay ..then misi untuk mendapatkan quotation pun bermula. Nasib baik tak susah nak carik. Ade signboard besar tulis “Melor Canopy” di pintu masuk laman rumah syarikat canopy tu. Macam-macam color kain canopy tersidai di ampaian. Best ..best ..senang nak mintak color yang memang I idam-idamkan. Sebelum masuk pintu opis untuk berjumpa tuan punya canopy , I nampak ada few orang kampung duduk dekat pangkin menyiapkan center piece untuk meja-meja tetamu. All fresh flowers dan macam-macam warna ade. Sangat suka. Sampai di muka pintu, kami di sambut mesra oleh tuan punya canopy. Selesai je berbincang, my heart says it’s them to be my official canopy vendor. However, my dad a.k.a CFO masih belum beri kata putus.He wanted to discuss further and to choose what do we want to have on the wedding. On our way back, I met few houses using their canopy. Macam-macam color ade.

After few discussion and review back our budget, abah approved to hire Melor Canopy as the official vendor for my Big day. Even though mula-mula, he a bit doubt and prefer to have vendor canopy mase I tunang dulu. So lepas agree and bayar deposit, they all came to see the venue just to confirm on how many canopy should we have and how all the tables and chairs would be arrange.

Would like to see kerja tangan mereka ?? Tarraaa...


Cantik kan ?! Hee..but this not gonna be my color...

3 comments:

  1. sangat sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... this is my dream canapy gaks

    ReplyDelete
  2. cantiknya iema, superb!!! ok rasa tak sabar tgu ur wedding dear.. :)

    ReplyDelete
  3. Heh..mesti korang ingat iema gune transparent gak ..hehe..ima gune canopy beser je la..kalo tdak.. panas la tetamu kesayangan saye...but if u interested i siyesly recommended them ... *wink*

    ReplyDelete